Forex gharar
Praca z finansami islamskimi Finansowanie islamu odnosi się do środków, za pomocą których korporacje w świecie muzułmańskim, w tym banki i inne instytucje pożyczkowe, pozyskują kapitał zgodnie z szariatem. lub islamskie prawo. Odnosi się również do rodzajów inwestycji, które są dopuszczalne w ramach tej formy prawa. Unikalna forma inwestycji odpowiedzialnej społecznie. Islam nie dokonuje podziału na duchowe i świeckie, stąd jego zasięg w dziedzinie spraw finansowych. Ponieważ ta podgrupa finansów jest rozwijającą się dziedziną, w tym artykule przedstawimy przegląd, który posłuży jako podstawa wiedzy lub do dalszych badań. Wielki obraz Chociaż od siódmego stulecia obowiązują je od początku islamu, islamska bankowość i finanse formalizowano stopniowo od końca lat 60. XX wieku, zbieżne z ogromnym bogactwem ropy naftowej, które napędzało nowe zainteresowanie i zapotrzebowanie na szariat. - zgodne produkty i praktyka. Podstawą islamskiej bankowości i finansów jest zrozumienie znaczenia podziału ryzyka w ramach pozyskiwania kapitału i unikania riba (lichwy) i gharar (ryzyko lub niepewność). (Aby dowiedzieć się więcej na temat ryzyka, przeczytaj Ustalanie ryzyka i piramidę ryzyka oraz personalizowanie tolerancji ryzyka.) Islamskie prawo postrzega pożyczki z odsetkami jako relację, która sprzyja pożyczkodawcy. który pobiera odsetki na koszt pożyczkobiorcy. Ponieważ prawo islamskie postrzega pieniądz jako narzędzie pomiaru wartości, a nie jako zasób sam w sobie, wymaga, aby nie można było uzyskiwać dochodu z pieniędzy (na przykład odsetek lub czegokolwiek, co ma rodzaj pieniędzy) w spokoju. Uważana za riba (dosłownie wzrost lub wzrost), taka praktyka jest zakazana przez prawo islamskie (haram., Co oznacza zabronione), ponieważ jest uważana za lichwiarską i wyzyskującą. Dla kontrastu, islamska bankowość istnieje, aby wspierać socjoekonomiczne cele islamu. Odpowiednio, finansowanie zgodne z szariatem (halal., Co oznacza dozwolone) składa się z bankowości dochodowej, w której instytucja finansowa uczestniczy w zyskach i stratach jednostki gospodarczej, które ona gwarantuje. Równie ważna jest koncepcja gharar. Zdefiniowany jako ryzyko lub niepewność, w kontekście finansowym odnosi się do sprzedaży produktów, których istnienie nie jest pewne. Przykłady gharar byłyby formami ubezpieczenia, takimi jak zakup składek ubezpieczających przed czymś, co może, ale nie musi, lub pochodnymi wykorzystywanymi do zabezpieczenia się przed ewentualnymi skutkami. (Aby dowiedzieć się więcej na temat ubezpieczeń lub żywopłotów, zobacz A Beginners Guide to Hedging.) Zrozum swój kontrakt ubezpieczeniowy i poznaj zaawansowane podstawy umowy ubezpieczenia.) Finansowanie kapitałowe spółek jest dopuszczalne, o ile te firmy nie są zaangażowane w ograniczone rodzaje działalności - takie jak produkcja alkoholu, pornografia lub broń - i tylko niektóre wskaźniki finansowe spełniają określone wytyczne. Podstawowe ustalenia dotyczące finansowania Poniżej znajduje się krótki przegląd dopuszczalnych rozwiązań finansowych często spotykanych w finansach islamskich: umowy o podziale zysków i strat (mudarabah). Islamski bank gromadzi inwestorów i przyjmuje udział w zyskach i stratach. Uzgodniono to z deponentami. Co zainwestował bank w grupę funduszy inwestycyjnych sprawdzonych pod kątem zgodności z szariatem. Filtr analizuje bilanse firm, aby ustalić, czy jakiekolwiek źródła dochodu dla korporacji są zabronione (na przykład, jeśli firma ma zbyt duże zadłużenie) lub czy firma jest zaangażowana w zakazane linie biznesowe. Oprócz aktywnie zarządzanych funduszy inwestycyjnych, istnieją również pasywne oparte na takich wskaźnikach, jak Indeks Rynku Islamskiego Dow Jones i Globalny Indeks Islamski FTSE. (Aby dowiedzieć się więcej na temat bilansów firm w celu ustalenia zadłużenia, patrz: czytanie bilansu, rozkładanie bilansu i odkrywanie ukrytego zadłużenia.) Partnerstwo i własność akcji (musharakah). Najbardziej popularne są trzy takie struktury: Saldo własne o obniżonej wartości. Powszechnie stosowany w celu sfinansowania zakupu domu, metoda degresywnego bilansu wymaga, aby bank i inwestor wspólnie kupowali dom, a inwestor instytucjonalny stopniowo przenosi swoją część kapitału własnego w domu na właściciela domu, którego płatności stanowią kapitał własny właścicieli domów. . b. Lease-to-Own. To rozwiązanie jest podobne do spadku opisanego powyżej, z wyjątkiem tego, że instytucja finansowa zarabia najwięcej, jeśli nie wszystkie pieniądze na dom i zgadza się na uzgodnienia z właścicielem domu do wynajęcia, aby sprzedać mu dom pod koniec ustalonego okresu. semestr. Część każdej płatności idzie w kierunku dzierżawy i saldo w kierunku ceny zakupu domu. do. Rata (Cost-Plus) Sprzedaż (murabaha). Jest to działanie, w którym pośrednik kupuje dom z wolnym i wyraźnym tytułem. Pośredniczący inwestor zgadza się następnie na cenę sprzedaży z potencjalnym nabywcą, przy czym ta cena uwzględnia pewien zysk. Zakup może zostać dokonany wprost (kwota ryczałtowa) lub poprzez serię odroczonych płatności (rata). Ta sprzedaż kredytowa jest akceptowalną formą finansowania i nie należy mylić jej z oprocentowaną pożyczką. Leasing (ijarahijar): Sprzedaż prawa do użytkowania obiektu (użytkowanie) przez określony czas. Jednym z warunków jest to, że wynajmujący musi posiadać przedmiot dzierżawy na czas trwania dzierżawy. Odmiana leasingu, ijarah wa iqtina przewiduje zapisanie umowy leasingowej, zgodnie z którą leasingodawca zgadza się na sprzedaż przedmiotu leasingu po zakończeniu umowy przy ustalonej uprzednio wartości rezydualnej. Jedynie wynajmujący jest związany tą obietnicą. Najemca. z drugiej strony nie jest zobowiązany do zakupu przedmiotu. Islamic Forwards (salam i istisna): Są to rzadkie formy finansowania, stosowane w przypadku niektórych rodzajów działalności. Są wyjątkiem od gharar. Cena przedmiotu jest opłacona z góry, a przedmiot zostaje dostarczony w określonym momencie w przyszłości. Ponieważ istnieje szereg warunków, które należy spełnić, aby takie umowy były ważne, zwykle wymagana jest pomoc islamskiego radcy prawnego. Podstawowe pojazdy inwestycyjne Oto kilka dopuszczalnych rodzajów inwestycji dla inwestowania islamskiego: akcje. Prawo szariatu dopuszcza inwestowanie w akcje spółek (akcje zwykłe), o ile te firmy nie angażują się w pożyczki, gry hazardowe lub produkcję alkoholu, tytoniu, broni ani pornografii. Inwestycje w spółki mogą dotyczyć akcji lub inwestycji bezpośrednich (private equity). Islamscy uczeni poczynili pewne ustępstwa na dopuszczalnych firmach, ponieważ większość długów wykorzystuje albo w celu zaradzenia brakowi płynności (pożyczają), albo inwestując nadwyżkę gotówki (instrumenty oprocentowane). Jeden zestaw filtrów wyklucza firmy, które posiadają oprocentowane zadłużenie, otrzymują odsetki lub inne nieadekwatne dochody lub należności handlowe za wartość większą niż ich wartość nominalna. Dalsza destylacja wyżej wymienionych ekranów wykluczałaby spółki, których wskaźnik stanu minimalnego jest równy lub przekracza 33 spółki o nieuczciwych dochodach plus nieoperacyjny przychód z tytułu odsetek równy lub większy niż 5, lub spółki, których należności stanowią całkowite aktywa równe lub przekraczają 45 lub więcej. Inwestycje emerytalne. Emeryci, którzy chcą, aby ich inwestycje były zgodne z zasadami islamu, stają przed dylematem, że inwestycje o stałym dochodzie obejmują riba. co jest zabronione. Dlatego konkretne rodzaje inwestycji w nieruchomości. bezpośrednio lub w formie sekurytyzacji (zdywersyfikowany fundusz nieruchomościowy) może zapewnić stały dochód emerytalny, a jednocześnie nie działać wbrew prawu szariatu. Sukuk. W typowym ijara sukuk (ekwiwalent emisji leasingowej) emitent sprzeda certyfikat finansowy grupie inwestorów, która będzie je posiadała przed odsprzedaniem ich emitentowi w zamian za ustalony z góry zwrot z wynajmu. Podobnie jak oprocentowanie konwencjonalnej obligacji, zwrot z czynszu może być stałą lub zmienną stopą powiązaną z benchmarkiem. takich jak LIBOR. Emitent składa wiążącą obietnicę wykupu obligacji w terminie przyszłym według wartości nominalnej. Spółki celowe (SPV) są często tworzone w celu pośrednictwa w transakcji. Sukuk może być nową pożyczką lub może być zgodną z szariatem wymianą konwencjonalnej emisji obligacji. Kwestia ta może nawet cieszyć się płynnością dzięki notowaniu na lokalnych, regionalnych lub globalnych giełdach zgodnie z artykułem w magazynie CFA zatytułowanym Islamskie finanse: Jak nowi praktycy finansów islamskich mieszają teologię i nowoczesną teorię inwestycji (2005). Podstawowe ubezpieczenie pojazdów Tradycyjne ubezpieczenie nie jest dozwolone jako środek zarządzania ryzykiem w prawie islamskim. Dzieje się tak dlatego, że stanowi on zakup czegoś o niepewnym wyniku (forma ghiraru), a ponieważ ubezpieczyciele stosują stały dochód - formę riba - w ramach procesu zarządzania portfelem w celu zaspokojenia zobowiązań. Ewentualną alternatywą zgodną z szariatem jest wspólne (wzajemne) ubezpieczenie. Subskrybenci wnoszą wkład do puli środków, które są inwestowane w sposób zgodny z szariatem. Fundusze są wycofywane z puli w celu zaspokojenia roszczeń, a nieodebrane zyski są rozdzielane pomiędzy posiadaczy polis. Taka struktura istnieje nieczęsto, więc muzułmanie mogą skorzystać z istniejących pojazdów ubezpieczeniowych, jeśli jest to potrzebne lub wymagane. Wniosek Finansowanie islamu jest wielowiekową praktyką, która zdobywa uznanie na całym świecie i której etyczna natura interesuje nawet niemuzułmanów. Biorąc pod uwagę wzrost zamożności w muzułmańskich krajach, spodziewamy się, że ta dziedzina przejdzie jeszcze szybszą ewolucję, ponieważ nadal podejmuje wyzwania związane z pogodzeniem odmiennych światów teologii i nowoczesnej teorii portfela. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zobacz: Co to jest polityka inwestycyjna w języku islamskim Frexit skrót od quotFrench exitquot to francuski spinoff terminu Brexit, który pojawił się, gdy Wielka Brytania głosowała. Zlecenie złożone z brokerem, który łączy w sobie funkcje zlecenia stopu z zleceniami limitów. Zlecenie stop-limit będzie. Runda finansowania, w ramach której inwestorzy nabywają akcje od spółki o niższej wycenie niż wycena na rzecz spółki. Ekonomiczna teoria łącznych wydatków w gospodarce i jej wpływ na produkcję i inflację. Rozwinęła się ekonomia keynesowska. Posiadanie aktywów w portfelu. Inwestycja portfelowa jest dokonywana z oczekiwaniem uzyskania zysku z tego tytułu. To. Współczynnik opracowany przez Jacka Treynora, który mierzy dochody zarobione ponad to, co można było zarobić na ryzyku. Bank Islamski i Konwencjonalny Ust Hj Zaharuddin Hj Abd Rahman Należy powstrzymać się od dokonania bezpośredniego porównania między bankowością islamską a bankowością konwencjonalną (jabłko do porównanie jabłek). Dzieje się tak dlatego, że są one bardzo różne pod wieloma względami. Podstawową różnicą jest to, że Islamska Bankowość opiera się na fundamencie Shariah. Tak więc wszystkie transakcje, transakcje, podejście biznesowe, cechy produktu, koncentracja inwestycji, odpowiedzialność wynikają z prawa szariatu, które prowadzi do znaczącej różnicy w wielu częściach operacji z wykorzystaniem konwencjonalnych podstaw Fundament islamskiego banku opiera się na Islamska wiara i musi pozostać w granicach prawa islamskiego lub szariatu we wszystkich jego działaniach i czynach. Pierwotne znaczenie arabskiego słowa "szariat" oznacza drogę do źródła życia39 i jest obecnie używane w odniesieniu do systemu prawnego, zgodnie z kodeksem zachowania, do którego nawoływał Koran. Wśród zasad rządzących islamskim bankiem są. Brak transakcji opartych na odsetkach (riba) Unikanie działalności gospodarczej polegającej na ucisku (zulm) Unikanie działalności gospodarczej związanej z spekulacją (gharar) Wprowadzenie islamskiego podatku, zakat Zniechęcanie do produkcji dóbr i usług sprzecznych z Wartość islamska (haram) Z drugiej strony, bankowość konwencjonalna opiera się zasadniczo na relacji dłużnik-wierzyciel między depozytariuszami i bankiem z jednej strony, a między kredytobiorcami a bankiem z drugiej. Odsetki są uznawane za cenę kredytu odzwierciedlającą koszt alternatywny pieniądza. Prawo islamskie uważa, że pożyczka może być udzielona lub podjęta bezpłatnie, aby zaspokoić ewentualny wypadek. Tak więc w Islamskiej bankowości wierzyciel nie powinien wykorzystywać pożyczkobiorcy. Kiedy pieniądze pożyczane są na podstawie odsetek, częściej powodują niesprawiedliwość. Pierwszą islamską zasadą leżącą u podstaw tego rodzaju transakcji nie jest niesprawiedliwa transakcja, a nie będziecie postępować niesprawiedliwie w stosunku 2: 279, które wyjaśnia, dlaczego bankowość komercyjna w islamskim systemie ramowym nie opiera się na relacji między dłużnikiem a wierzycielem. Inną zasadą odnoszącą się do transakcji finansowych w islamie jest to, że nie powinno być żadnej nagrody bez podejmowania ryzyka. Zasada ta ma zastosowanie zarówno do pracy, jak i kapitału. Ponieważ nie można płacić za pracę, chyba że jest ona stosowana do pracy, nie ma nagrody za kapitał, chyba że jest ona narażona na ryzyko biznesowe. Tak więc, pośrednictwo finansowe w islamskich ramach zostało opracowane na podstawie wyżej wymienionych zasad. W związku z tym stosunki finansowe w islamie mają charakter partycypacyjny. Wreszcie, w interesie czytelników, unikalne cechy bankowości konwencjonalnej i bankowości islamskiej są pokazane w formie diagramu pudełkowego, jak pokazano poniżej: - Majlis Fatwa Kebangsaan: Hukum Pelaburan Forex Suzardi Maulan 16 lutego 2017 Pelaburan forex yang dibuat oleh individu di platforma online internet adalah haram. Keputusan ini telah pun dibuat oleh muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan. Ini kerana muzakarah mendapati bahawa perdagangan pertukaran mata wanga (forex) oleh individualu secara lani (indywidualny spot forex) melalui platfom elektronik mengandungi unsur-unsur seperti riba melalui pengenaan rollover interest, pensyaratan jual beli dalam pemberian hutang melalui wpływ, qabd yang tidak jelas ketika transaksi pertukaran, penjualan mata wang yang tiada dalam pegangan i spekulasi yang melibatkan perjudian. Tuan dapat membaca kenyataan lanjut seperti berikut: Muzakarah Jawatkazasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malezja Kali Ke-98 yang bersidang pada 13-15 lutego 2017 telah membincangkan Hukum Perdagangan Pertukaran Matawang Asing oleh Individu Secara Lani (Individual Spot Forex) Melalui Platfom Elektronik . Muzakarah telah membuat keputusan seperti berikut: Setelah mendengar taklimat dan penjelasan pakar daripada Akademi Penyelidikan Syariah Antarabangsa Dalam Kewangan Islam (ISRA) serta meneliti keterangan, hujah-hujah dan pandangan yang dikemukakan, Muzakarah menegaskan bahawa perdagangan pertukaran mata wang asing (forex) oleh individu secara lani (indywidualny spot forex) melalui platfom elektronik adalah melibatkan pozycja ribawi (iatu mata wang) dan dari sudut fiqhiyyah ia tertakluk di bawah hukum Zatoka al-Sarf yang perlu dipatuhi syarat-syarat umum jual beli dan syarat-syarat khusus bagi Zatoka al-Sarf seperti berikut: Syarat-syarat umum jual beli: Pihak yang berakad mestilah mempunyai kelayakan melakukan kontrak (Ahliyyah al-Taaqud) Harga belian hendaklah diketahui z jela oleh kedua-dua pihak yang berakad Przedmiot belian hendaklah suatu yang wujud dan dimiliki sepenuhnya oleh pihak yang menjual serta boleh diserahkan kepada pembeli Sighah akad hendaklah menunjukkan keredhaan kedua-dua p ihak, tidak ada unsur penempohan dan sighah ijab dan qabul mestilah bersepadanan i menepati antara satu sam lain dari sudut ciri-ciri dan kadarnya. Syarat-syarat khusus Bay al-Sarf: Berlaku taqabbudh (penyerahan) antara kedua-dua item yang terlibat dalam platforma forex sebelum kedua-dua pihak yang menjalankan transaksi berpisah daripada majlis akad Jual beli matawang hendaklah dijalankan secara lani dan tidak boleh berlaku sebarang penangguhan dan Akad jual beli al-sarf mesti bebas daripada khiyar al-Syart. Selain memenuhi syarat-syarat tersebut, Muzakarah juga menegaskan bahawa operasi perdagangan pertukaran mata wang asing (forex) hendaklah bebas daripada sebarang unsur riba, elemen al-Salaf wa al-Bay (pemberian hutang dengan syarat dilakukan transaksi jual beli), unsur perjudian, gharar yang berlebihan dan kezaliman atau eksploitasi. Berdasarkan kajian terperinci yang telah dilakukan, Muzakarah mendapati bahawa perdagangan pertukaran mata wang asing (forex) oleh individu secara lani (indywidualny spot forex) melalui platfom elektronik mengandungi unsur-unsur seperti riba melalui pengenaan rollover interest, pensyaratan jual beli dalam pemberian hutang melalui dźwignia, qabd yang tidak jelas ketika transaksi pertukaran, penjualan mata wang yang tiada dalam pegangan dan spekulasi yang melibatkan perjudian. Selain itu ianya juga tidak sah dari sisi undang-undang Kerajaan Malaysia. Sehubungan itu, Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa perdagangan pertukaran mata wang asing (forex) oleh individu secara lani (indywidualny spot forex) melalui platfom elektronik yang ada pada masa ini adamah haram kerana ia bercanggah den kehendak syarak dan juga tidak sah dari sisi undang-undang negara . Selaras den go it, umat Islam adalah dilarang daripada melibatkan diri dalam perdagangan mata wang seumpama ini. Muzakarah juga menegaskan bahawa keputusan yang diputuskan ini tidak terpakai ke atas urus niaga pertukaran mata wanga asing menerusi kaunter di pengurup wang berlesen dan urus niaga pertukaran mata wang asing yang dikendalikan oleh instytuty-institusi kewangan yang dilesenkan di bawah undang-undang Malezja. Laporan akhbar mengenai Keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan: KOTA BHARU: Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan semalam memutuskan umat Islam musi być w porządku. Pengerusi Jawatankuasanya, Tan Śri dr Abdul Shukor Husin, berkata ini kerana perniagaan yang dilakukan melalui pertukaran wang asing seperti itu tidak menepati hukum syarak dan menimbulkan keraguan di kalangan umat Islam. Hasil kajian jawatkazasa ini, kita dapati perniagaan pertukaran wanga asing membabitkan spekulasi mata wang dan ini bercanggah dan berlawanan dengan hukum Islam. Oleh itu, Jawatkazasa Fatwa Kebangsaan memutuskan bahawa umat Islam diharamkan daripada mengamalkan sistem perniagaan cara demikian, katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Jawat bukietasa Fatwa Kebangsaan Ke-98 di sini. Abdul Shukor, który ma wiele funkcji, jest w stanie obsłużyć, a nawet nie ma dostępu do Internetu, nie ma dostępu do Internetu, nie ma dostępu do Internetu, nie ma dostępu do Internetu, nie ma dostępu do Internetu, nie ma dostępu do Internetu. Lain-lain jenis perniagaan pertukaran wang asing, seperti melalui pengurup wang atau dari bank ke bank dibenarkan, kerana ia tidak menimbulkan spekulasi mata wang atau untung rugi yang tidak menentu, katanya. Beliau berkata, keputusan lain yang turut dicapai dalam mesyuarat itu ialah mengharuskan umat Islam membuat pelaburan atau membuat simpanan melalui Skim Sijil Simpanan Premium (SSPM) yang dikendalikan Bank Simpanan Nasional (BSN). Katanya keputusan itu dibuat selepas jawatkazasa berkenaan berpuas hati z kaedah pelaksanaannya melalui taklimat yang disampaikan oleh pihak panel syariah Bank Negara pada muzakarah itu. BERNAMA
Comments
Post a Comment